COVID-19 maatregelen Kinderfysiotherapie Up

Maatregelen voor het bezoeken van Kinderfysiotherapie Up:
– Als u, of iemand in uw gezin, op dit moment of de afgelopen 48 uur, symptomen heeft van COVID-19* zal de afspraak uitsluitend op afstand plaatsvinden (via een beveiligde videoverbinding). Indien dit het geval is vragen we u dit vooraf telefonisch aan ons door te geven. (Dit geldt ook bij klachten, maar een negatieve testuitslag.)

– Als u, of iemand in uw gezin, in de afgelopen 10 dagen contact heeft gehad met iemand die besmet is met het Coronavirus zal de afspraak uitsluitend op afstand plaatsvinden. Indien dit het geval is vragen we u dit vooraf telefonisch aan ons door te geven.

– We schudden geen handen.

– Was of desinfecteer je handen voor en na de behandeling.

– Kom alleen naar de praktijk, een kind mag begeleid worden door maximaal 1 ouder/verzorger.

– Houd 1,5 meter afstand tot andere patiënten.

– We willen contact tussen de verschillende patiënten en ouders zoveel mogelijk voorkomen, hiervoor is extra tijd ingepland. We vragen jullie daarom om op tijd te komen en maximaal 5 minuten voor aanvang van de afspraak in de wachtkamer plaats te vinden. Na de behandeling verzoeken wij u direct het gezondheidscentrum te verlaten.

– Wij verzoeken iedereen vanaf 13 jaar om een mondkapje te dragen wanneer er geen 1,5m afstand gehouden kan worden.

– Neem je eigen badhanddoek mee wanneer je tijdens de behandeling op de behandelbank of op een oefenmat zult liggen.

– Wanneer je oefenmateriaal hebt gekregen van kinderfysiotherapie Up, zoals bijvoorbeeld een dynaband, verzoeken wij je om je eigen oefenmateriaal mee te brengen.

– De behandelruimte wordt na ieder consult gedesinfecteerd.

– De kinderfysiotherapeut maakt gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen. Er wordt een mond/neus masker gedragen (indien nodig aanvullend handschoenen en een veiligheidsbril).

Met deze maatregelen zorgen we er samen voor dat we er alles aan blijven doen om verspreiding van het virus te beperken. We vertrouwen erop dat jullie begrip hebben voor deze maatregelen en hopen jullie snel weer te zien.

* Symptomen van het COVID-19 virus: griep of luchtwegklachten (neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid), koorts (vanaf 38˚C) of verlies van reuk en/of smaak.

Algemene hygiëne maatregelen
– Houd 1,5 meter afstand.
– Voorkom contact tussen je handen en je gezicht.

Handen wassen
– Was je handen voordat je naar buiten gaat, als je weer thuiskomt, als je je neus hebt gesnoten, voor het eten en nadat je naar de wc bent geweest.
– Was je handen minimaal 20 seconde lang, met water en vloeibare zeep.
1. Maak je handen nat.
2. Doe vloeibare zeep op je handen.
3. Wrijf de zeep minimaal 10 seconde goed uit. Ook op je duimen, vingertoppen, polsen en de huid tussen je vingers.
4. Spoel de zeep af.
5. Maak je handen goed droog met een papieren handdoek en gooi deze na gebruik weg.
6. Doe de kraan dicht met je papieren handdoek.

Bij symptomen
– Vermeid contact met anderen personen en blijf thuis.
– Laat je testen.
– Hoest en nies in een papieren zakdoek of in de binnenkant van je elleboog.
– Gebruik papieren zakdoekjes om je neus te snuiten en gooi deze weg in en afgesloten prullenbak. Was daarna je handen.

Afbeelding Maatregelen KNGF